Notizie

Seleziona un mese      
  • A New Golden Age for Media?
  • 18 aprile 2014 alle ore 09:57
  • For the first time in a long while, people with money are excited about the news business. Some are investing in it—most bounteously, Amazon founder Jeff Bezos, who bought The Washington Post for $250 million, and eBay founder Pierre Omidyar, who has pledged the same amount to his new First Look Media; but also the executives at Disney-owned ESPN in Nate Silver’s FiveThirtyEight, those at Vox Media in Ezra Klein’s planned wonkipedia, a bunch of top-shelf Silicon Valley venture capitalists in the publishing platform Medium, and lots of others.
  • From Google to Buzzfeed
  • 17 aprile 2014 alle ore 09:56
  • It was 20 years ago this year that Fleet Street began its journey into cyberspace. The launch of the Electronic Telegraph on 15 November 1994 was the first of many landmark moments over the next two decades that have shaped the way publishers (and brands) communicate online. 
  • La carta stampata è la principale fonte di informazione sulle marche
  • 16 aprile 2014 alle ore 11:07
  • La carta stampata è ancora la fonte principale da cui i consumatori ottengono informazioni sulle marche, sia attraverso la pubblicità che gli articoli su riviste e giornali, arrivando al 60% della preferenza generale. Questo è uno dei risultati emersi dall’indagine ‘Il valore della fiducia’ condotta da AddedValue per il settimanale Oggi (Rcs) e Centromarca.
Area banner

Banner

Area banner
Area banner

Banner

Area banner