Notizie

Seleziona un mese      
  • With print's future in peril, El Pais hones its online editorial strategy
  • 18 maggio 2016 alle ore 08:11
  • Spain’s most-read newspaper, El País, is putting its digital product front and center, as falling circulation figures point to a possible future without print. The paper’s circulation declined 15 percent to 220,000 in the last year, according to Reuters. At the same time, its online audience has been steadily increasing to nearly 16 million, up from 15 million from last year, according to comScore. “The last two years have seen a fundamental change in the way that we digitally distribute news in different ways,” said David Alandete, managing editor at the paper. “We’ll keep a print title for as long as it makes sense to, but online is our future.”
  • ChartaMente
  • 17 maggio 2016 alle ore 08:10
  • A Marzo, secondo i dati ADS, solo un quotidiano vede crescere complessivamente [cartaceo+digitale] le proprie vendite: Tuttosport. Tutti gli altri quotidiani, pur in alcuni casi con una crescita sensibile delle copie digitali, non riescono a compensare le perdite della versione cartacea e dunque hanno segno negativo. Il primo quotidiano per vendite resta il Corriere della Sera che però è tallonato da Il Sole24Ore. Più distante Repubblica che resta invece il giornale più venduto di tutti se si considera la sola versione cartacea.
  • We know people read news on their phones
  • 16 maggio 2016 alle ore 08:08
  • People read the news on their smartphones (duh). They will even read longform (to a certain extent). But do these smartphone users prefer getting their news from apps or news sites? What are their news-reading behaviors within different apps? And what else do we know about these news readers?

Eventi

    Non sono presenti eventi
Area banner

Banner

Area banner
Area banner

Banner

Area banner
Area banner

Banner

Area banner