Notizie

Seleziona un mese      
  • Investimenti pubblicitari (Nielsen) I trimestre 2015
  • 19 maggio 2015 alle ore 09:38
  • Segnali di miglioramento per la pubblicità nel primo trimestre dell’anno, che vede il graduale avvicinamento alla parità. Il mercato degli investimenti nel solo mese di marzo cresce del 1,2%, portando il trimestre a -2,1% rispetto allo stesso periodo del 2014. Se si aggiungesse anche la stima della raccolta sulla porzione di web attualmente non monitorata (principalmente search e social), il mercato chiuderebbe il trimestre a +0,5%.
  • Why publishers had to partner with Facebook
  • 18 maggio 2015 alle ore 08:42
  • The natural order of the universe was disrupted yesterday when BuzzFeed, NBC News, the New York Times and a number of other prominent media companies shockingly ceded to Facebook the marketing and monetization of portions of their valuable content. 
  • Is Facebook a partner or a competitor for media companies?
  • 17 maggio 2015 alle ore 08:40
  • As has been rumored for some time, Facebook launched a trial project called “Instant Articles” on Wednesday morning—a partnership with nine news organizations, including The New York Times, The Guardian, BuzzFeed,and National Geographic. Under the terms of the deal, entire news stories from those partners will appear insideFacebook’s mobile app and be able to be read there, as opposed to the traditional practice of news publishers posting an excerpt and a link to their website.
Area banner

Banner

Area banner
Area banner

Banner

Area banner
Area banner

Banner

Area banner